Sköna maj!

Standard

Tiden går fort när man har roligt. April har bara snurrat förbi och vips så är vi inne på upploppet i skolan. Under månaden som gått så har vi hunnit ha påsklov men även haft ett par veckor med porslin och mosaik, samt en vecka med trä som tema. Under porslinsveckorna limmade vi bl.a. ihop gamla tallrikar och glas till kakfat, gjorde smycken av sönderlaget porslin och la mosaik på bord, brickor och speglar bl.a. Jag har också färdigställt formgivningsuppgift 4 – att tillverka ett valfritt fodral i valfritt material som skulle kompletteras med en beskrivning. Jag gjorde ett kreditkortsfodral av ett kaffepaket, se bild nedan.

 Nu sista veckan hade vi tema trä och vi fick chansen att rusta upp gamla möbler eller valfritt arbete i trä. Jag valde naturligtvis att arbeta med min och Dennis folkabuss då det var dags att lägga in golv och sätta i väggmaterial. All ledig tid har gått åt till bussbygget då tanken är att vi ska kunna leva i den i sommar. Jag har även bussen som projekt i skolan nu under maj månad. Ett projekt som kommer att resultera i en utställning med vernissage sista dagen i maj. Mer info om det kommer så småningom. Jag tänker att eftersom jag har en särskild blogg för bussen just nu så kommer det bli ganska dött här under sommaren. Eventuellt blir det någon uppdatering i slutet av månaden. Men följ gärna vårt bussprojekt HÄR då uppdatering kommer bli mer frekvent under sista månaden innan beräknad avfärd.

Jag har dock lyckats klämma in lite måleri senaste månaden då vi den 5 maj har öppet hus i skolan, kombinerat med 100 meter konst på gatan utanför Munktellarenan. Här får konstnärer och konsthantverkare chansen att exponera och förhoppningsvis sälja sina alster till besökare till evenemanget. Kom dit! Lördag den 5 maj mellan kl. 12 och kl. 15! Köp en olycksfågel av mig 🙂

Peace

Kommentera

