Vår och kreativitet går hand i hand

Standard

Tiden går så fort! Mattan växer så det knakar. Häromdagen kom det ett paket från Småland med några klädesplagg i härliga färger. Nu sitter dom inflätade i min matta. Tack Monika! 😉 Den börjar närma sig klar men inte riktigt än. I lördags gick jag på Second hand och hittade tygnystan med snuttar av gamla retrotyger. Perfekt! Dennis satte sig och knöt ihop banden medans jag virkade. Teamwork!

Vidare så har vi haft Screentryck i skolan hela förra veckan. Så jäkla roligt och proffsigt! Jag tryckte på allt jag kom över och nu har jag både tygstycken och klädesplagg med fåglar och krolliljor. Vänligen respektera att de mönster jag tryckt är mina egna. Inspireras, men kopiera inte, tack! Hur som helst så hade vi handledning av härliga AnnMargret nere på skolan och hon gjorde undervisningen både lättsam och kul. Väldigt inspirerande! 🙂

I helgen hade vi fixarhelg på Rundvägen. Vi invigde grillen och det blev så grymt gott! Jag hade även tänkt att ge vårt soffbord en omgång med slipmaskinen för att fräscha upp bordet. Jag trodde det skulle gå på ett kick! Men ack så fel jag hade! Tur att Dennis har en mycket större portion tålamod än mig, och att han var snäll nog att slutföra slipningen. Det blev jättefint! Nu är tanken att jag ska trycka med en virkad duk i mitten av bordet för att få en snygg schablon och sedan lacka. Ett enkelt och snyggt sätt att piffa upp ett slitet pelarbord. Bild kommer när jag är klar!

Stefan har svetsat på våran folkabuss hela helgen och nu är det klart! Jag skriver mer om det äventyret på min andra blogg feedmydreams.wordpress.com

Kommentera

